TH Köln

Master Digital Sciences

Dokumente zur Akkreditierung des Studiengangs

Modul »Recherche in (sozialen) Netzwerken / Research in (social) networks« (RSN)

Informationen zur Organisation des Moduls

Modulverantwortung
Prof. Dr. Simone Fühles-Ubach (Fakultät F03)
Sprache
Englisch
Angeboten im
Wintersemester (Dauer 1 Semester)
Ort
Campus Köln Süd
Anzahl Teilnehmer*innen
minimal 5, maximal 20
Vorbedingung
keine
Empfehlung
keine
ECTS
3
Aufwand
Gesamtaufwand 90h
Kontaktzeit
24h (12h Vorlesung / 12h Seminar)
Selbstlernzeit
66h
Prüfung
Wissenschaftliches Paper zu einer semesterbegleitenden Fallstudie
Vermittelte Kompetenzen
Analyze Domains
Beziehung zu globalen Studiengangskriterien
Interdisziplinarität, Digitalisierung

Beitrag zu Handlungsfeldern

Nachfolgend ist die Zuordnung des Moduls zu den Handlungsfeldern des Studiengangs aufgeführt, und zwar als anteiliger Beitrag (als ECTS und inhaltlich). Dies gibt auch Auskunft über die Verwendbarkeit des Moduls in anderen Studiengängen und über die Beziehung zu anderen Modulen im selben Studiengang.

Handlungsfeld ECTS (anteilig) Modulbeitrag zum Handlungsfeld
Generating and Accessing Knowledge 3

Students are able to recognize and evaluate the special features of research in social networks and use them for their own interests in a targeted manner. They can assess and check the quality and seriousness of images, videos and information.

Learning Outcome

  • Students
    • are able to recognize and evaluate the special features of research in social networks and use them for their own interests in a targeted manner
    • can assess and check the quality and seriousness of images, videos and information.
  • by
    • learning to know and use special platforms, as well as special search engines and monitoring tools.
  • in order to
    • be able to use social media for professional aspects such as reputation management, researching new studies and products, finding experts or even crowdfunding / crowdsourcing.

Inhaltliche Beschreibung des Moduls

  • Characteristics and terminology of (social) networks
  • Types of platforms
  • Specifics in research / seriousness (fake news / bots)
  • Special platforms for videos / wikis / copyright-free material ….
  • Monitoring tools and special search engines (e.g. image duplicates, sounds, scientific DBs)
  • Search strategies

Lehr- und Lernformen

Lecture, seminar teaching

Weiterführende Literatur

  • Current literature will be announced at the beginning of the course.